piątek, 23 stycznia 2015

WYPRAWKA DLA NOWORODKA

Wyprawka dla noworodka to temat rzeka, można o niej pisać i pisać. Wiele przyszłych mam zadaje sobie pytanie: Co kupić ? 

                      * zdjęcie pochodzi z pixabay.com
Poniżej przedstawię Wam listę rzeczy, które według mnie są najpotrzebniejsze.

Ubranka:
  • 3-4 body z długim rękawem,
  • 3-4 body z krótkim rękawem,
  • 4 pajacyki rozpinane z przodu na całej długości,
  • 2 kaftaniki,
  • 2 półśpiochy,
  • 2 bawełniane czapeczki,
  • 2 pary rękawiczek niedrapek,
  • 2-3 pary bawełnianych skarpetek.
Pościel, pieluchy:
  • 2 komplety pościeli (standardowy wymiar 135x100),
  • 2 prześcieradła z gumką,
  • ochraniacz na materac,
  • wypełnienie (podusia i kołderka),
  • 2 kocyki (1 grubszy i 1 cieńszy),
  • rożek/śpiworek do spania/otulacz,
  • 20 pieluch tetrowych,
  • opakowanie pieluszek jednorazowych,
  • chusteczki nawilżające.
Przybory do karmienia:
  • zestaw butelek,
  • sterylizator i podgrzewacz do butelek.
Kąpiel i higiena:
  • płatki mydlane lub proszek do prania dla niemowląt,
  • 2 okrycia kąpielowe,
  • wanienka do kąpieli,
  • szczotka do włosów z miękkim włosiem,
  • sól fizjologiczna,
  • termometr do wody,
  • nożyczki do paznokci,
  • oliwka dla dzieci,
  • krem na odparzenia,
  • mydełko lub płyn do mycia ciała,
  • szampon dla niemowląt,
  • krem do twarzy (odpowiedni do pogody np. chroniący przed wiatrem i mrozem lub przed promieniami UV),
  • puder/zasypka dla dzieci.
Po więcej informacji o kosmetykach odsyłam Was do postu BEZPIECZNE KOSMETYKI DLA NOWORODKA

Inne:
  • łóżeczko z materacem,
  • wózek wielofunkcyjny,
  • fotelik samochodowy.
A wy co byście dopisały do listy, a co uważacie za zbędne ?

4 komentarze:

  1. bardzo przydatny post .ja juz wuprawki 2 mam za soba ale czytac i tak lubie ............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem właśnie w trakcie kompletowania wyprawki :)

      Usuń
    2. oj to masz super zajęcie ja już mam 5 miesięczną córę tak zleciało a dopiero kompletowałam jak TY

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń